Blog o kolorowej kuchni, o przepisach łatwych i tych trudniejszych, o potrawach tradycyjnych i tych niestandardowych. Inspiracja do zajrzenia do lodówki, do spiżarni, szafki i przyrządzenia czegoś samemu :)

Zdrowe Owocowe Smoothie RÓŻOWO-ZIELONE

Zdrowe Owocowe Smoothie RÓŻOWO-ZIELONE

 

Zdrowe owocowe smoothie, różowo-zielone czyli kolorowy, odżywczy i pożywny napój, idealny na wiosenne lub letnie dni.

SKŁADNIKI na smoothie:

różowa warstwa:
mrożone maliny, wiśnie, czarne porzeczki, truskawki – 2-3 garście
200 ml gęstego jogurtu naturalnego, może być jogurt grecki

zielonkawa warstwa:
2 banany
1/3 małego ananasa
3 kiwi
1/2 cytryny

WYKONANIE:

Owoce, myjemy obieramy, duże kroimy na mniejsze części.
Każdą warstwę oddzielnie blendujemy, wlewamy do naczynek – szklaneczek lub buteleczek.

Wypijamy od razu po przygotowaniu.

Na zdrowie 🙂

 

Co zawierają zawarte w nim owoce?
Przede wszystkim:

maliny – witaminy z gruby B i kwas foliowy
wiśnie – potas, witamina C, błonnik
czarna porzeczki – witamina C!
truskawki – witamina C, żelazo, wapń, magnez
banany – potas
anana – witamina C, mangan, żelazo
kiwi – witamina C, potas
cytryna – witamina C

 

 

  Przepis wygrał w konkursie organizowanym przez XLM.pl Księgarnię Ludzi Myślących
i Słodkie Okruszki w konkursie na „Zdrowy koktajl lub smoothie”.  

 

Pomysły na inne bomby witaminowe:

OWOCOWY, ŻÓŁTY KOKTAJL ODŻYWCZY:

PYSZNE ZIELONE SMOOTHIE:


PICIE I PRZYGOTOWYWANIE SOKÓW, SMOOTHIE I KOKTAJLI:

  • pijemy regularnie – wszelkie możliwe, świeżo wyciskane soki czy blendowane koktajle/smoothie. Zawierają mnóstwo witamin i minerałów.
  • najlepiej z owoców sezonowych, zimą i wczesną wiosną niestety jest to mało wykonalne.. wtedy korzystamy z cytrusów, ale z umiarem. Powinno się spożywać owoce i warzywa ze swojej strefy klimatycznej, czyli u nas jabłka, gruszki, marchewki, rzadziej owoce tropikalne. Choć, pewnie nie jestem odosobniona, bardzo je lubię 🙂
  • soki najlepiej pić świeżo po przygotowaniu, nie robimy na zapas ani na następny dzień. Jeśli jednak zostanie nam sok – koniecznie trzymamy w lodówce, szczelnie zamknięty.
  • owoce i warzywa wybieramy najlepszej jakości (zasada „jest gorsze, zrobimy z nich sok” nie jest najlepsza). Soczyste, świeże owoce i warzywa dają najwięcej soku i zawierają najwięcej witamin!
  • W sokach z sokowirówki – jabłka dokładnie myjemy i nie obieramy ze skórki, która jest bardzo wartościowa (zawiera dużo błonnika).  Również gruszki i inne owoce, których nie musimy obierać, zostawiamy ze skórką
  • do soków, które ciemnieją – np. z jabłek wystarczy dodać kawałek cytryny, aby nie traciły swojego pięknego koloru
  • warto pić soki wielkoowocowe i wielowarzywne, dostarczamy wówczas przekrój najrozmaitszych składników oraz możemy poszukać nowych smaków, dzięki najróżniejszym połączeniom

 

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *