Blog o kolorowej kuchni, o przepisach łatwych i tych trudniejszych, o potrawach tradycyjnych i tych niestandardowych. Inspiracja do zajrzenia do lodówki, do spiżarni, szafki i przyrządzenia czegoś samemu :)

ZDROWE, KOLOROWE SOKI warstwowe

ZDROWE, KOLOROWE SOKI warstwowe

ZDROWE, KOLOROWE SOKI warstwowe – aby być pięknym i młodym!

Soki składające się z mnóstwa witamin i przeciwutleniaczy. Są zdrowe, orzeźwiające, nawadniają, działają zbawiennie na układ odpornościowy, przyśpieszają przemianę materii, oczyszczają organizm, alkalizują.. to tylko kilka z zalet picia świeżo wyciskanych soków.. Po za tym, kto by się opart takiej szklaneczce pełnej witamin i bajecznych kolorów?


TEORIA „W PIGUŁCE”

Soki ze zdjęcia zawierają:

ANANAS (bromelanina, mangan, żelazo, miedź) ma właściwości przeciwbólowe, przeciwzapalne, przeciwobrzękowe i odchudzające

CZERWONA PORZECZKA (potas, witamina PP) – naturalny przeciwutleniacz, zapobiega nadciśnieniu tętniczemu, reguluje poziom cholesterolu, dba o zdrową mikroflorę jelitową (błonnik)

GREJPFRUT (witamina C, witaminy z grupy B, potas, kwas foliowy) – bomba witaminowa, wzmacnia organizm, przyśpiesza przemianę materii

KIWI (witamina C – i to więcej niż w cytrynie czy w pomarańczy!) – naturalny przeciwutleniacz, wspomaga przemianę materii, pomaga w walce z przeziębienie

MANDARYNKA – (witamina C i A) – naturalny przeciwutleniacz,  hamuje działanie wolnych rodników,  wspomaga układ odpornościowy

 


SOKI – składniki i wykonanie:

zielono-żółty:

  • ananas

  • kiwi

pomarańczowo-różowo-czerwony:

  • mandarynka

  • grejpfrut

  • czerwona porzeczka*

 

Aby uzyskać bajeczne kolorowe, warstwowe soki – wyciskamy każdy owoc oddzielnie (jedynie czerowna porzeczka była zblendowana, a nie wyciśnięta przez prasę) i powoli wlewamy na szklanki lub buteleczki 🙂 Każdy sok ma inną gęstość, dlatego jesteśmy w stanie uzyskać takie warstwy 🙂


Przy komponowaniu soków, warto zwrócić uwagę nie tylko na kolory, ale również na właściwości, aby ich skład i działania były różnorodne.

 



CO DAJĄ NAM ŚWIEŻO WYCISKANE SOKI?

  1. Mnóstwo witamin, szczególnie te wieloowocowe – zawierają ich szeroki przekrój. Te z kartonika je tracą podczas produkcji.

  2. To również mikro i makroelementy.

  3. Wzmacniają system immunologiczny.

  4. Oczyszczają organizm.

  5. Przyśpieszają przemianę materii.

  6. Nawadniają organizm.

  7. Są lekkostrawne, to brew pozorom bardzo ważne, bo proces trawienia jest bardzo energochłonny.

  8. Zależnie od składu – działają przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie.

  9. Alkalizują (odkwaszają), a przecież ph naszego organizmu jest bardzo ważne dla zdrowia.

  10. Powodują, że chodzimy na targ a nie do apteki, a witaminy są w szklance z pysznym płynem, a nie tabletce do połknięcia – to chyba przyjemniejsze :).

  11. Dają o wiele więcej przyjemności, smakowych i wizualnych, niż tabletki, nawet jak te są kolorowe.

  12. Powodują, że nie mamy napadów głodu.

 

SOK czy SMOOTHIE (KOKTAJL)?

SOK jest z sokowirówki lub wyciskarki, jest płynny, rzadki (ale nie jest klarowny jak kupne). Porównując tę samą objętość soku i koktajlu, sok będzie miał więcej witamin o mikroelementów, smoothie mniej. Ale wszystko zależy od naszych preferencji.
SMOOTHIE to koktajl przygotowany w blenderze, wszystkie składniki są zmiksowane, mają kremową konsystencję, często zawierają dodatkowo wodę, jogurt, mleko (często roślinne).

Czy sok czy smoothie – pijmy, bo warto 🙂

Soki warto pić regularnie, zalecana jest szklaneczka dziennie 🙂
Tak jak wodę – soki pijemy powoli, łyczek po łyczku, a nie „jednym haustem”… choć wiem, że może być to trudne przy takich pysznościach 🙂

 

 

O SOKACH OCZYSZCZAJĄCYCH znajdziecie tutaj.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *