Blog o kolorowej kuchni, o przepisach łatwych i tych trudniejszych, o potrawach tradycyjnych i tych niestandardowych. Inspiracja do zajrzenia do lodówki, do spiżarni, szafki i przyrządzenia czegoś samemu :)

PASZTET MARCHEWKOWY Z CIECIERZYCĄ

PASZTET MARCHEWKOWY Z CIECIERZYCĄ

PASZTET MARCHEWKOWY Z CIECIERZYCĄ wegetariański, intensywnie pomarańczowy, lekko słodkawy, mocno przyprawiony papryką i pieprzem (ziołowym, cytrynowym i zwykłym), idealny na kanapki, najlepiej z ogórkiem kiszonym, korniszonem lub papryką 🙂 

Prosty do wykonania, jedynie 4 składnikowy, zdrowy pasztet 🙂 Ciecierzyca jest bogata w białko oraz inne składniki odżywcze (argininy, leucyny, lizyny, miedź, żelazo, kwas foliowy, magnez, potas, wapń, fosfor, witaminy z grupy B prowitamina A, witamina C). W Egipcie uważana jest za afrodyzjak, u nas cały czas mało popularna. A szkoda, bo delikatny, lekko słodkawo-orzechowy smak mógłby przypaść do gustu wielu, nie tylko Wegetarianom 🙂

Ciecierzyca nazywana jest również cieciorką oraz grochem włoskim.

 

SKŁADNIKI:

500 gram marchewki
400 gram ugotowanej ciecierzycy (część do posypania pasztetu po wierzchu)
150 gram usmażonej cebulki (2-3 szt)
2 małe jajka lub 1 duże
sól
pieprz, pieprz ziołowy, pieprz cytrynowy – łącznie 1/2 łyżeczki
słodka papryka, ostra papryka, pieprz cayenne – łącznie przynajmniej 1 łyżeczka
czosnek – 2-3 ząbki świeżego lub 1/3 łyżeczki sproszkowanego
gałka muszkatołowa – szczypta
mak, sezam, pestki dyni lub słonecznika do posypania po wierzchu

WYKONANIE:

1. Ciecierzycę moczymy przez 12-24 godziny, po tym czasie wodę wylewamy. Zalewamy świeżą i powoli, na małym ogniu gotujemy do miękkości (ok 1,5-2 godziny). Warto od razu przygotować więcej i zrobić hummus lub zamrozić. Z 1 kg suchych ziaren otrzymamy ok. 2,4 kg ugotowanej cieciorki.

2. Marchewkę myjemy, obieramy, kroimy na mniejsze części, gotujemy do miękkości.

3. Cebulkę kroimy w kosteczkę i smażymy na oleju roślinnym.

4. W misie blendera umieszczamy ok. 330-350 gram ugotowanej ciecierzycy, marchewkę, usmażoną cebulkę i miksujemy na jednolitą masę.

5. Dodajemy  2 całe jajka, wszystkie przyprawy i mieszamy. Nie boimy się mocno przyprawić, pasztet musi mieć wyrazisty, lekko pikantny smak – po upieczeniu przyprawy zawsze są mniej wyczuwalne. Przed przełożeniem do brytfanki próbujemy, ewentualnie doprawiamy.

6. Masę przelewamy do 1 długiej keksówki lub do 2 mniejszych brytfanek wyłożonych papierem do pieczenia (bez natłuszczania).

7. Pozostałą część ciecierzycy posypujemy wierzch. Możemy również posypać pasztet makiem, sezamem, nasionami słonecznika lub dyni.

8. Zależnie od użytych brytfanek i wysokości pasztetu – pieczemy ok. 40-50 minut w temperaturze 180’C z włączonym termoobiegiem. Po upieczeniu zostawiamy w brytfance do wystygnięcia.

 Smacznego 🙂

 

 

 

 

INNE WERSJE WEGETARIAŃSKICH PASZTETÓW:

PASZTET Z PIECZAREK I CIECIERZYCY:

PASZTET Z BIAŁEJ FASOLI I PIECZONEJ DYNI:

Z CIECIORKI MOŻEMY PRZYGOTOWAĆ RÓWNIEŻ RÓŻNE HUMMUSY:

ZIELONY HUMUS Z RUKOLĄ:

RÓŻOWY HUMMUS Z PIECZONYM BURACZKIEM:




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *