Blog o kolorowej kuchni, o przepisach łatwych i tych trudniejszych, o potrawach tradycyjnych i tych niestandardowych. Inspiracja do zajrzenia do lodówki, do spiżarni, szafki i przyrządzenia czegoś samemu :)

KISZONA KAPUSTA

KISZONA KAPUSTA

KISZONA KAPUSTA i SOK Z KISZONEJ KAPUSTY

CO ZAWIERA, DLACZEGO WARTO JEŚĆ I PIĆ?

KISZONA KAPUSTA to przede wszystkim WITAMINA C, komplet witamin z grupy B, witamina A, E, K, rutyna (która wykazuje właściwości antyoksydacyjne), wapń, magnez, potas, mangan, cynk, żelazo, siarka.

SOK Z KISZONEJ KAPUSTY: wzmacnia odporność, jest źródłem probiotyków, korzystnie działa na układ pokarmowy – reguluje pracę układu trawiennego, oczyszcza organizm, pomaga przy anemii, ma działanie antynowotworowe, jest źródłem siarki (wpływa na korzystny skóry i włosów).

 

SKŁADNIKI:

10 kg poszatkowanej kapusty
20 gram soli

WYKONANIE:

1. Kapustę szatkujemy (lub kupujemy poszatkowaną), przekładamy do miski (lub kilku), solimy, dokładnie mieszamy, czekamy aż kapusta zacznie puszczać sok (0,5-1h).

2. Przekładamy do beczki, mocno ubijamy. Górę obciążamy talerzykiem, deseczką, wyparzonym kamieniem, aby na górze znajdował się jedynie sok.

3. Kapustę trzymamy około tygodnia w temperaturze pokojowej (ok. 20’C), co drugi-trzeci dzień przebijając ją, aby wypuścić gazy.

4. Po tym czasie przenosimy w chłodne miejsce, w którym kapusta będzie jeszcze troszkę fermentować ale będzie to proces bardzo powolny.

 

Na zdrowie 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *