Blog o kolorowej kuchni, o przepisach łatwych i tych trudniejszych, o potrawach tradycyjnych i tych niestandardowych. Inspiracja do zajrzenia do lodówki, do spiżarni, szafki i przyrządzenia czegoś samemu :)

ZIELONY HUMMUS

ZIELONY HUMMUS

ZIELONY HUMMUS

SKŁADNIKI:

200 gram ugotowanej ciecierzycy (zwanej również cieciorką lub grochem włoskim)
garść rukoli
8 łyżeczek białego sezamu
8 łyżeczek oliwy
woda
sok z cytryny
2-3 ząbki czosnku
sól
oliwa do polania na koniec

PRZYGOTOWANIE:

1. Ciecierzycę moczymy przez 12-24 godziny, po tym czasie wodę wylewamy.

2. Następnie ziarna gotujemy w wodzie przez ok. 1,5-2 godziny, aby stały się miękkie.

Przygotowanie trwa długo, warto zrobić większą porcję, którą można zamrozić na następny hummus 🙂

3. W młynku mielimy sezam. Jest to oleiste nasiono dlatego powinna nam wyjść od razu pasta – dośc sucha, ale pasta.

4. Do miski blendera wkładamy zmielony sezam, dolewamy oliwę i mieszamy. Wsypujemy ugotowaną ciecierzycę oraz rukolę, dodajemy wyciśnięty czosnek, sok z 1/4 cytryny, szczyptę soli, dolewamy kilka łyżek wody i miksujemy na jednolitą masę.
Jeśli pasta jest za sucha – dodajemy jedynie wodę i ponownie miksujemy.

5. Na wierzch gotowego hummusu wlewamy oliwę.

Smacznego 🙂

Z 500 gram ziaren ciecierzycy, po ugotowaniu, będziemy mieli ok. 1100 gram ugotowanej.

 

Ugotowana ciecierzycy (100 gram) zawiera:

Witaminy

Witamina C – 1,3 mg
Tiamina – 0.116 mg
Ryboflawina – 0.063 mg
Niacyna – 0.526  mg
Witamina B6  – 0.139 mg
Kwas foliowy –  172 μg
Witamina A – 27 IU
Witamina K – 4,0 μg

Minerały

Wapń – 49 mg
Żelazo  – 2,89 mg
Magnez  – 48 mg
Fosfor – 168 mg
Potas  – 291 mg
Sód – 7 mg
Cynk  – 1,53 mg

Źródło danych: USDA National Nutrient Database for Standard Reference




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *